Les erreurs scientifiques dans les films de science fiction.
3 participants
VFX Soupe :: Forums :: < GEEK ATTITUDE >
Page 1 sur 1
Les erreurs scientifiques dans les films de science fiction.
Star Wars a New Hope: Ian Solo utilise le parsec comme unité de temps alors que c'est une unité de distance.
venum- Big Boss
- Nombre de messages : 8089
Age : 56
Localisation : Montreal
Date d'inscription : 25/10/2007
Re: Les erreurs scientifiques dans les films de science fiction.
venum a écrit:Star Wars a New Hope: Ian Solo utilise le parsec comme unité de temps alors que c'est une unité de distance.
... oui ... mais c'est parce qu'il voyage dans l'espace temps ... c'est pour cela que son vaisseau est le plus rapide (parce qu'il fait les meilleurs sauts d'hyperespace)
Gob- Chef de cuisine
- Nombre de messages : 1252
Localisation : France
Date d'inscription : 19/11/2007
Re: Les erreurs scientifiques dans les films de science fiction.
j'ai l'impression d'être dans la cuisine au taf à écouter argumenter les programmeurs.
Le doux chant de la démonstration…
Le doux chant de la démonstration…
Re: Les erreurs scientifiques dans les films de science fiction.
Le classement des films qui respectent le plus et le moins la science par le site io9
Space epics almost always play fast and loose with science, treating the laws of physics like suggestions. Sound in space, unprotected bodies splatting in vacuum, and alien planets that all look just like Calabasas. But some movies dismember Newton and Einstein with way more gusto than others. We rated 18 movies based on how many laws of physics they mangled, and here's our report card.
To some extent, it's understandable that space adventures play fast and loose with physics. After all, who wants to watch Han Solo spend years on the journey to Alderaan, only to find that the planet has twice Earth gravity and he can barely stand up, much less swagger?
The categories of mistakes in our report card should be pretty self-explanatory, but just in case, I'll expand on them a little bit:
- There's no sound in space
- Not all planets have Earth gravity
- Planets should have diverse climates, instead of one unified climate across a "desert planet" or "forest planet."
- It shouldn't be too easy to communicate with alien creatures, without some kind of high-technology "translator" explanation.
- And it definitely shouldn't be too easy for humans to interbreed with aliens.
- Humans exposed to vacuum without a spacesuit shouldn't explode or shatter. And a "hull breach" where the ship's crew is exposed to vacuum should kill everyone instantly.
- You can't have fires in space, unless there's oxygen leaking out somehow.
- Asteroids or other objects shouldn't be able to float close together without falling into each other's gravity
- People shouldn't be able to dodge lasers and other speed-of-light weapons
And there's no reason why someone would move in slow-motion in zero gravity.- Faster-than-light travel is probably not ever going to be possible.
By the way, we left out Star Trek because there's so much of it, even if you just include the movies, and if you look hard enough you can find places where it violates almost all of these rules. Illustration by Stephanie Fox. Research by Nivair Gabriel.
venum- Big Boss
- Nombre de messages : 8089
Age : 56
Localisation : Montreal
Date d'inscription : 25/10/2007
Sujets similaires
» Les scientifiques de la sonde la psychologie de Darth Vader
» La NASA note les films de Science Fiction
» Les interfaces d'ordinateur dans les films.
» 3 Films qui valent d'être dans un sujet "culture"
» Marvel Studios Films annonce 3 nouveaux films
» La NASA note les films de Science Fiction
» Les interfaces d'ordinateur dans les films.
» 3 Films qui valent d'être dans un sujet "culture"
» Marvel Studios Films annonce 3 nouveaux films
VFX Soupe :: Forums :: < GEEK ATTITUDE >
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum